torsdag 3 april 2008

P.A.U.S

Idag tar jag paus från bröllopsplaneringen. Har snöat inne på kök idag. Hehehe... men tro inte att jag är mindre ambvivalent inom detta område. Neeeeeeesssj! Fylld av övertygelse att det var ett kök liknande detta till vänster jag ville ha var jag redo att börja sätta detta jättelika projekt i vatten.

Köket heter Paljett ek och kommer från Hagaköket

Sen har jag hunnit fundera på en mängd olika stilar till vårat röda hus med vita knutar byggt i början av 1900-talet och utan det minsta kvar av orginalrum och design. Jag har snuddat vid tankar som:


Antik Pärlan från Sundbornköket




Greve handchatterad ek från Canadköket (ovan till höger)
Husar handchatterad ek från Canadaköket (till vänster och nedan)






Herrgårdsköket Kapten från Canadaköket (till vänster).
Men nu är det ju så att alla dessa underbara bloggare som bloggar om sina vita hem ( se länkar i länklistan) har ju totalt erövrat mina tankar om livet på landet... Testade just en bild på ett vitt kök på min sambo för att kolla reaktionen.... Det funkade!!!! Yes! Jag blir nog också en vit fru så småningom. Här nedan kommer några underbara inspirationsbilder från företagens egna sidor:

Detta är ett kök från Kvänum
Det heter Broby Dimgrå
Är det inte underbart. Alla nedan följande detaljbilder kommer från samma hemsida.






















































Detta är köket Antik Pärlan från Sundbornköket













Samma kök som ovan...

















Same, same...
















Detta är också köket Antik Pärlan fast i en annan färg.










Ååååhhhh... dream on...

Inga kommentarer: