tisdag 24 juni 2008

Hemma hos... mig själv...

och min man och hund. Kanske dags för en liten rundvandring hemma hos oss nu också. Det kan ju fungera som ett "före-repotage" innan vi haft råd att göra om någonting. Vi bara flyttade in i mitt barndomshus för bra precis ett år sedan. Så nog känns det onekligen lite väl mycket som om jag flyttat hem till mamma. Det blir ju så när man är uppväxt i huset, men jag hoppas på förändring och har STOOORA planer. Mamma och pappa har ju som bekant flyttat till ett nyrenoverat hus så nu e jag sugen att få sätta igång.

Välkomna in ska ni vara!
Gästrummets sängbord med doftljus på.

Ett litet tips till hemmafixare: Här har jag tagit en liten lådhurts och målat. Sedan letade jag fram några vackra gamla kort som jag klistrade fast och sedan lackade över. En dam på lådan för tjejer och en ståtlig herre på lådan för killar. Vajjert!!


Mina favoritänglar: Jag ser inget, jag hör inget, jag säger inget.


Mina enda två äkta Hummelfigurer som jag fått av mormor. Hon själv har en jättesamling som jag brukar beundra ibland.


Flyende vildgäss i porslin som jag målat.


Min älskade annorlunda ormbunke som alla tycker ser ut som en spindel. Tarantella med sina luftrötter.

Verkstan..... hmmm... vår säng.


Fetbladsväxter i vårat sovrum


Gästrummet

Den här vackra gamla flaskkorgen står i vår trapp och kommer från F:s barndomshem.

Den stora dalahästen i trappen upp till övervåningen pryder sin plats. Lustigt nog fanns likadana i Stöten när jag kom dit. Köpte min via en auktion i södra Dalarna.


Den här hyllan ropade jag in på en auktion. När jag kom hem ångrade jag mig så mamma köpte den av mig. Sen när de flyttade blev den kvar och jag fick den ändå... gratis. Vicken smart handlare jag är. Till den hör en underdel eftersom den stått i ett hem med högt i tak, men hemma hos oss får den inte plats så där får den stå delad.


Den här annorlunda lampan kommer från mamma och pappas första hem i Brunna. Den passar perfekt i den övre hallen som ska bli vår amerikansk-inspirerade jaktlounge.


Den öppna spisen i övre hallen.



Bilderna nedan kommer alla från vårt svarta kök som bara skriker efter att få bli ett vitt lantkök. En vacker dag kanske.... Jag som älskar den vita dansk-franska lantstilen. Det här är långt från, men ändå har det kanske sin charm och definitivt personlighet.































En dosa för tuggummin som jag bara inte kunde motstå när jag var och shoppade i Stockholm sist. Med texten shopoholic på och en spegel på insidan.


Inga kommentarer: