onsdag 18 november 2009

Förvandlingen har börjat...

... På flera sätt. Ganska snart kommer det förhoppningsvis en liten krabat till vår familj. Nu syns magen i allafall. Men det är också det enda jag hittills har märkt av den annalkande förändringen. Jag mår hur bra som helst och har så gjort hela tiden. Allt är som vanligt. Jag jobbar som vanligt, pysslar som vanligt, jagar som vanligt och inreder som vanligt...
Jepp vi har ÄNTLIGEN påbörjat även den förvandlingen. ågra väggar är rivna uppe i hallen och vips fick vi ett stort trevligt umgängesrum.
Drömmen var ju att kunna ha ett trägolv där men jag insåg snabbt våra ekonomiska begränsningar och slog ifrån mig det.
Då visar det sig att under alla gamla lager av korkmattor så ligger det just ett trägolv!! Det tycler man att jag borde ha förstått med tanke på när huset är byggt men jag vågade liksom aldrig tro på att jag skulle ha sån tur. Sedan vet jag ju att huset har genomgått flera förvandlingar sedan det byggdes så jag var rädd för att någon i ett tidigare skede bytt ut golvet. Men så var inte falet nu i allafall. YES!
Sedan skulle jag gärna ha velat ha en fondvägg i liggande ohyvlade brädor, men eftersom detta är vårt första riktiga projekt och min kära make inte alls är lika förtjust i renovering so mjag är, så vågade jag heller inte föreslå ett sådan extrajobb som jag förstår att det skulle vara.
Men tro det eller ej!! Ena väggen i rummet har varit en gammal "gå-in-garderob" och i den var det ohyvlad liggande brädpanel!! Bara att rycka loss de fula spånskivorna som tryckts på utanpå!
Det går bra nu! Binden har vänt.
Trots detta har vi fortfarande 3 sovrum kvar på övervåningen så jag tror att det ska räcka ett tag.
Vi kommer inte att börja med något barnrum ännu. Man vill ju inte ta ut glädjen i förskott ifall något skulle gå på tok den sista tiden. Bebisen behöver ändå inga gulliga tapeter den första tiden och se när det ju bättre att se om det blir en kille eller tjej innan man sätter igång.
Sätta igång ja! Dags att sätta ingång den här dagen!
Have a good one!

Inga kommentarer: