måndag 11 augusti 2008

Min lyckligaste dag - vårt bröllop

Det började kl 09.00 på dagen D. Jag och min ´toastmadame Anna for hem till min tärna Veronica för en gemensam frukost denna stora dag. Samtidigt hemma på Finngårdarna tog Fredd emot sin bestman Tobias.
Sedan bar det iväg till Salong Kal & Ada för uppiffning.

Toastmadame Anna håller på att göra sig fin.

Det gäller att få hop de sista förberedelserna.




Vera kom med lite mat, mums.



Min fina tärna Veronica.


Sminkning...

Tjörta ("kyrkan" på Äppelbomål)








Familjen Dahlman sjöng Annies song och Visst finns mirakel

Sista sången sjöngs av Sara Norenius och innehöll ett underbart elgitarr-solo i kyrkan av Fredrik Magnusson. Pierre och Alf spelade dubbla gitarrer och Angelica fanns på bas. Låten? Send me an angel av Scorpions.


Kyssen...







Vår präst Tomas Brynils





Bilen - en imperial, ägd av Stigge Hult har endast tillverkats i ca 650 exemplar och det finns tre stycken i Sverige.











I väntan på brudparets ankomst...










Gruppbild av våra gäster. 95 st.


Nu kommer dom!!!!!


















Middagen serverades på planka.


Bestman och tärna



Vi fick tävla i tillverkning av Sushi.

Ett praktexemplar.


Pappa, min lille brorson Herman och jag.

Fredds bror och kompisar körde en sketch som visade på Fredds funktion som växeltelefonist i Laxtjärn. Riktigt roligt.


Laxtjärn 1 kom!






Tomas Holtmoen hade skrivit en sångtext som Angelica tonsatt och sen sjöng dom så vi grät allihop.


Alla tände ett ljus för kärleken och satte i ett hjärta framför oss.


Bygdespelet Trollbröllopet spelades denna helg också och där har jag deltagit tidigare. Efter kvällens show kom delar av ensemblen in på bröllopet och överraskade, fortfarande iklädda scenkläderna. Tack för överraskningen!


Bröllopsvalsen gick som en dans.

Inne spelade vår DJ så de dansade tills de ramlade omkull. Utanför brann eldarna och gitarrerna gick varma framför brasan. Den som ville fick sig en kolbulle på nattkröken och kl 05.00 låste Claes, Erik och Åsa dörren som sista man och tog taxin hem
Vi hade motvilligt lämnat festen kl 02.30 och åkt till hemlig ort.... Mia och Lars fina stuga vid Busjön. Där hade mamma bäddat brudsäng och på bordet stog ost och kex och champagne när vi kom dit. Vi gjorde en brasa och njöt i lågornas sken tills natten blev dag....

Tack alla som hjälpte till och våra gäster för en så lyckad bröllopsdag!














Inga kommentarer: