tisdag 26 augusti 2008

Pyssel

Sista lediga veckan innan jobbet börjar. Igår var det en strålande vacker dag. Den måste tyvärr användas till gräsklippning.... och hos oss tar ju det ca fyra timmar. Det var den dagen det...

Nu regnar det idag. Innedag... jag har ingen lust att ta tag i något. Skulle ha höststädat, men jag vill ha nya gardiner, så då har jag ingen lust till det heller. Häromdagen när vi hade lite rådjurskött att ta hand om så åkte vår gamla fina handvevade kvarn fram och gjorde förtjänsten. Kunde inte låta bli att ta kort på den då jag tycker den är så vacker.


Sedan fick jag tiden att gå genom att pyssla i ordning några höstinsprirerande bordsarrangemang.



Slutligen ett boktips: För er som gillar att känna er som en äkta en fransk bondmora och som samtidigt tycker om att ta vara på sommarens sötma. Här har ni en fantastiskt fin bok med små söta berättelser varvat med recept på diverse av livets drycker.

Inga kommentarer: