måndag 18 augusti 2008

Sommaren i sammanfattning

Sommar.... härligt! Gör att man inte har tid att sitta inne och häcka och med det följer tider av dåligt bloggande. Sen har vi ju haft bröllop också som tagit mycket av vår tid. Jag bestämde mig för att i bilder nedan sammanfatta sommaren. Håll tillgodo.

Förfest hos Madden





Dagen innan möhippan satt jag intet ont anande och njöt uppe i vår fäbodvall tillsammans med F:s bror med familj.


Möhippan. En underbart, fantastiskt helt otroligt rolig dag med mina vänner älvorna...



I ballongerna låg frågor som skulle svaras på om mig, F och vårt liv.


Helikopter fick jag flyga åsså. Jag å piloten poserar.



Farväl mina små älvor!


Två dagar senare var det dags för Tigers 30-års kalas i toppstugan. Dagen däremellan var F ute på svensexa.... Bråda dagar. Inte undra på att man inte hinner blogga.


Tigers kalas var en lördag. På måndagen direkt efter bar det iväg till Norge på bilsemester tillsammans med mor å far. Här är Hoggan och mor i framsätet.


Det kulinariska middagen bestod första kvällen av fjärilspasta.

F och Hoggan njuter av det klara vattnet och de hisnande branta bergsväggarna.


Pappa fotar och känner på det iskalla vattnet.


Hela familjen samlad.


Vattenfallet mitt i Trollstigen


Husse och Holger kollar utsikten från högst upp på Trollstigen.






Mycket djur trängs på de kringelkrokiga vägarna upp för trollstigen också. Här var det en skock får som bilarna fick väja för.


En äkta roadlunch.




Här är en annan trafikant utefter vägen...


Geirangerfjorden










Åter hemma igen. Här är vi på älven nedanför vårt hus. Påväg hem från en grillkväll hos Kämp-Johan och Elin. Anna-Karin och Mattias liftade med vår båt hem. Det var en vacker kväll.

Grillkväll i Skålviken hos Åke Magnusson på hans födelsedag.




Husse och Hoggan tar en välförtjänt paus.


Kräftskiva hos Anette.




Skördetid. Krusbären skall bli saft.

Ja det var väl allt hittills. I kväll har jag kokat äppelmos, men det glömde jag att fota. Nu är kvällen sen och jag ska krypa ner i sängen och mysa med min äkta make.
Gääässsssppp.... vi hörs en annan dag..... Godnatt!

Inga kommentarer: