måndag 31 mars 2008

NU har jag gjort det!!!!

Iiiiiiiiihh! Nu är det gjort. Jag har beställt en klänning från Kina. Istället för de 15000:- som jag skulle fått lägga på den klänning jag verkligen ville ha i Sverige är jag nu nere i 1026:- inklusive frakt på en klänning från Kina. Ja, ja, ja. Det fattar väl jag också att det är viss klassskillnad på en 15 papps klänning och en tusenlapps klänning, men vad fan! Den verkar snygg och skall endast användas en dag i mitt liv. Jag e nöjd. Hoppas jag är det när den kommer också.



Jag ljög när jag uppgav mitt bröllopsdatum, för att försäkra mig om att jag får klänningen i tid. Tog ett datum två månader innan. Då hinner jag åtminstone hyra en klänning om det skulle vara katastrof.



Innan jag beställde har jag häckat på alla trådar om Kinaklänningar jag hittat och fann att 1koo verkade vara en välrenommerad hemsida. Här finns ett urval på hundratals klänningar. Svårt att välja. Men jag hittade en modell med fish tail. Tänkte att den kunde passa bra då den var väldigt ren och enkel upptill. Annars kan det lätt bli för mycket ryschpysch eftersom jag ska ha mormors slöja (som faktiskt just i år är 60 år sedan hon använde!!) och Äppelbos brudkrona förstås! Den är viktig för mig.









Klänningarna på bild är ingen som jag valt. Jag vill inte lägga ut bilden på den klänning jag valt. Då blir det inte lika roligt för gästerna sedan.

Inga kommentarer: