måndag 26 maj 2008

En lycklig stund vid Rösjön

Först en uppdatering på trädgårdsbloggen: 25 maj. Ännu en blomma har slagit ut i blom. Vet inte vad den heter heller, men den här ganska lågväxande och verkar sprida ut sig efter marken. Blommar med ceris-lila blommor. Ja det var allt för nu i trädgården.

Annars har vi varit vid Rösjön i helgen vid F:s familjs stuga. En liten, oansenlig koja som ingen lagt ner så mycket kärlek och jobb på sedan F:s farmor och farfar levde och spenderade tid där. men jättehärligt. Hit finns ingen bilväg utan det är båt som gäller. Vi var hit och vårstädade och jag hade med mig massor med nya textilier och dekorationer som jag såg fram emot att sätta upp istället för de urblekta trasor som hängde kvar sedan 80-talet. Tyvärr glömde jag att ta bilder före innan jag bytte gardiner, satte upp vajer vid sängen och fick dit sänggardiner osv. Så bilderna nedan är efter förvandlingen, och även om det på bilderna kanske ser lite torftigt ut är det ändå trehundra gånger bättre än innan jag började....
Fredd och Hoggan tog båten och lade ut nät. Och visst fick vi fisk.


F. i rensartagen.

Bryggan


Holger tittar nyfiket på husse som rensar fisk.


Stugan efterstädning och makeover...












Påväg hem i båten var det lite blåsigt och kallt. Då är det skönt att söka skydd innanför husses jacka.
"Kusinen" Tindra kom också och hälsade på Holger. Det var hennes första båttur och väldigt spännande och läskigt.

Familjen Mårtensson/Filipsson kom över på besök efter älgskitsinventeringen och på bryggan avnjöts en kulinarisk lunch bestånde av en buffé med pulvermos, konserverade köttbullar, vattenmakaroner och stekt falukorv...


Hoggan njuter i solskenet.


Hääääärligt att få börja njuta av sommaren med allt fortfarande framför sig! DET är lyckliga stunder det! Den 24 maj och alla sommarstugor är redan vårstädade och klara. Redo att ta emot soltörstande lediga människor.

Inga kommentarer: