fredag 16 maj 2008

Hemma hos...

Idag har jag ett "hemma hos"-repotage åt er, mina kära läsare. Det är från min kära svägerska och svåger. De har det så himla fint. Både inne och ute. Jag blir så inspirerad när jag hälsar på där. Åsa är jätteduktig. Köket och vardagsrummet är nyligen helt omgjort. Det ska jag visa er det nån annan gång. Idag blir det fokus utomhus.

Det här är deras veranda.


Det lilla fönstret i bastun...


Välkommen in i värmen...


Claes och Åsas bastu. Ligger underbart vackert bredvid Västerdalälven. Nyligen var det rejäl översvämning. Då hade Claes dragit en kätting och spänt fast hela boden så den inte skulle flyta iväg. Ser ni det lilla diket strax framför verandan? Vattnet gick ända upp till verandan så vi bastade och badade i diket. Kallt och uppfriskande!


Dass eller bod? Det är frågan, men det står på Claes och Åsas tomt och jag tyckte det var så sött så jag kunde inte låta bli att fota.



Åter på verandan och den sköööna Kronblomssoffan.


Som ni ser har verandan marint tema...





Häääärligt! Jag hoppas på många kaffekoppar och jordgubbar och glass på den verandan i sommar! Tack för lånet av motiv till mina foton, Åsa och Claes! Kram på er och Erik och Viktor och Tindra.

Inga kommentarer: