söndag 18 maj 2008

Vad var det som hände???

Den 15:e maj började jag min dagbok om vår trädgård för att se hur den utvecklade sig. jag lade upp lite fina vårbilder strax efter att jag hade klippt gräsmattan för första gången i år. Och sen igår, den 17 maj kunde man inte tro sina ögon när man vaknade och tittade ut. 40 cm snö!!!!
Vilken förödelse!
Här har ni samma vy som jag fotade för några dagar sedan över min liljerabatt...


Det tog ett tag att komma iväg med bilen.


Vår älskde hägg som var alldeles rund och fin... Vad som går att rädda av den återstår att se.


SUUUUCK! Vädrets makter... ingenting att göra åt ta mej fan. Fåglarna kunde inte ens landa. Duvor, fiskmåsar, morkullor och andra fåglar samlades på vägarna för det var enda stället de kunde landa på. F skottade upp en väg till älven med traktorn och strödde ut ärtor för att hjälpa de små liven. Naturkatastrof med Sveriges mått mätt. Och sen har vi de riktigt allvarliga naturkatastroferna i Kina mm. Förfärligt otäckt. Och även denna naturkatastrof kommer kanske att påverka lilla mig direkt också. Jag undrar nämligen: Hur går det nu med min brudklänning som borde varit påväg från Kina?.... Petitesser i sammanhanget - jag vet - men ack så viktigt för mig.

Ja här skulle jag ju bara skriva om sånt som gör mig lycklig. Nu blev det ett inslag om sånt som grumlar min lycka. Men det hör ju till verkligeheten så det får gå ändå. Jag lever och mår bra och det går ingen större nöd på mig så jag är definitivt lycklig ändå.

Tjingeling!

Inga kommentarer: